Giden Öğrenci

Giden Öğrenci

Bölümümüz Erasmus Koordinatörlüğü, aynı zamanda Fakülte Uluslararası İlişkiler Koordinatörü olan Dr. Öğr. Üyesi Şebnem Avcı tarafından 2010 yılından beri yürütülmektedir. Okulumuzun ilk Erasmus hareketliliği 2007 yılına dayanmaktadır. Bu tarihten sonra gerek gelen gerekse giden akademik personel hareketlilikleriyle ikili anlaşmalar oluşturulmuş ve Avrupa’nın çeşitli üniversitelerindeki dostluklarımız pekiştirilmiştir. “Erasmus Intensive Programme” kapsamında Türkiye, Litvanya, Hollanda, Çek Cumhuriyeti (Çekya), Portekiz olmak üzere 5 ülke ortaklı olarak organize edilen öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliği programı her iki yıl aynı ülkede ve aynı konu işlenecek şekilde 6 yıl, 5 akademik personelimiz, 60 öğrencimiz ile sürdürülmüş, intensive programların kapatılmasıyla sona ermiştir.

Özellikle öğrencilerimizin Erasmus hareketliliğine yoğun ilgi göstermesi ve her akademik yıl ve her dönem içinde karşılıklı öğrenci hareketlilikleri gerçekleştirmiş olmamız eğitim programımızın güçlü yanını oluşturmuştur. 2021 senesine kadar toplamda 10 akademik personelimiz anlaşmalı olduğumuz bölümlere eğitim verme ve eğitim alma hareketliliğinden faydalanmak üzere pek çok kez katılmış; bölümümüzü yurtdışından toplam 8 akademisyen çeşitli seferlerde bazen her sene olacak şekilde ziyaret etmiştir. Misafir öğrenci ve akademisyenler için eğitim öğretim planının yanı sıra sosyal aktivitelerin organize edilmiş olması karşılıklı kültürel alışveriş köprüsünün oluşmasında önemli bir etken olmuştur. Bu hareketlilik süreçlerinde üniversitemizin Erasmus Ofisinin tam desteğini arkamızda hissediyor olmamız çalışmalarımızı hız kesmeden devam ettirme konusunda büyük bir motivasyon kaynağı yaratmaktadır.

Erasmus öğrenci hareketliliği “öğrenim ve staj” olmak üzere iki çeşittir. Bölümümüz öğrencilerinin öğrenim ve staj olmak üzere iki hareketlilikten de faydalanma hakları vardır. Anlaşmalı olduğumuz bölümlerin müfredat programları bizden farklı olduğu için öğrencilerimizin ders eşleşmelerinde sorun yaşamamaları ve dönem uzatmamaları için programdan faydalanmada 4. sınıfı tercih etmeleri önerilmektedir. Ancak dönem uzatmayı sorun etmeyecek olan öğrencilerin 2. sınıftan itibaren hareketliliğe başvurma hakları saklıdır. Bunun yanında müfredat programımız içinde yer alan, 2. ve 3. sınıfın yaz dönemlerinde yapılması zorunlu olan yaz stajlarının staj hareketliliği kapsamında öğrencilerin kendi ayarlayacakları yurt dışındaki kurumlarda veya anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde yapılması dönem uzatmaksızın mümkündür. Bir öğrencinin Erasmus programına başvurabilmesi için gereken şartlar; not ortalamasının en az 2,20 olması ve üniversitemiz Yabancı Diller bölümünün yaptığı veya YÖK tarafından yapılmış sınavlardan geçerli İngilizce dil notunu almaktır. Bu iki puanın ortalaması alınarak tüm başvurular üniversite bazında yüksek puandan itibaren sıralanır ve fakülteler ile bölümlerin kontenjanları oranında asil ve yedek adaylar Erasmus Ofisi tarafından belirlenir. Adayların ilan edilmesinin ardından learning agreement veya internship agreement belgelerinin hazırlanması öğrenci ve koordinatörümüzün iş birliği ile devam eder. Öğrencinin hibe anlaşması ofis tarafından yapılır. Öğrencinin hareketliliği tamamlandıktan sonra transkriptinde yer alan notları bölüm kurulu onayına sunulur ve öğrenci işlerinin de onayı ile birlikte kendi transkriptine işlenir. Ayrıntılı bilgiler ve başvuru tarihleri için lütfen erasmus.ibu.edu.tr sayfasını yakından takip ediniz.

 İkili Anlaşmalarımız:

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünün anlaşmalı olduğu okullar aşağıdaki tabloda yer almaktadır. Bu tablonun daha ayrıntılı versiyonu Erasmus Ofisinin web sayfasındaki ikili anlaşmalar listesinde yer almaktadır.

ÜLKE ADI

ÜNİVERSİTE ADI

Çekya

Charles University

Litvanya

Lithuanian Sports University

Makedonya

Goce Delcev University

Polonya Calisia University
Portekiz Escola Superior de Saude do Alcoitao
Romanya Vasile Alecsandri din Bacau University
Romanya Constantin Brancuşi din Targu-Jiu University
 
 

Erasmus Hareketliliği Tecrübeleri: Aşağıda, hareketlilikten faydalanıp çeşitli ülkelerde eğitim almış ve bölümümüzü ziyaret etmiş olan misafir öğrencilerin tecrübelerini ve güzel anılarına ait fotoğraflarını bulacaksınız. Tüm öğrencilerimizi hem fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında farklı bilgiler edinip yeni tecrübeler edinecekleri hem de yeni dostluklar kazanabilecekleri bu muhteşem deneyimi yaşamaya davet ediyoruz.

 

 

"Merhaba ben Nazlıcan Erdin, Erasmus programı ile 2019-2020 bahar döneminde Polonya/Kalisz'te eğitim dönemimi tamamlamıştım. Yaklaşık olarak dört buçuk ay orada bulundum ve hayatımın en güzel dönemlerinden biriydi. Bu nedenle size de bahsetmek istiyorum. 

Öncelikle dilini bile bilmediğim bambaşka bir ülkeye gitmek başta biraz korkutucu geliyordu ama sınırsız olasılıklara sahip olan bu yolculuğa çıkmak için de çok heyecanlıydım. Gittiğimde de heyecanıma hak verdim çünkü değişik ülkelerden gelen birçok insanla tanışma şansım oldu, çok farklı kültürler tanıdım ve insanların, toplumun değişmesinin bir getirisi olarak en özgür günlerimi yaşadım. Kalisz de çok küçük olmasına rağmen çok tatlı bir şehirdi. Tam bir kiliseler şehriydi diyebilirim. Aynı zamanda birçok parka, kafeye, çok eski de bir mimariye sahipti ve bir geçiş noktası konumunda olduğu için trenle ülke içindeki diğer şehirlere rahatça gidebiliyorduk. Pandeminin yayılmasıyla beraber çok fazla ülke ve şehir gezme fırsatını maalesef bulamadık ama en azından Polonya’daki şehirleri, Prag'ı, Bratislava'yı gezebilmiştik. Genelde yurtta kalmak zorundaydık, ki bu da bizi bir aile gibi yakınlaştırdı. Dans ettik, eğlendik, paskalya yumurtaları da hazırladık, iftar yemeği de… Zaten bu deneyimin en güzel yanı iletişimin asla kopmadığı arkadaşlıklar oldu sanırım. 

Eğlenmenin yanı sıra İngilizcemi geliştirdim, Polonya kültürüyle yerinde tanıştım ve pierogi, zapiekanka gibi çok farklı yemekleri deneme fırsatım oldu ki bu benim için önemli bir detaydıO. Okulumuz için de fizyoterapi adına konuşursam teorik kadar pratik eğitime de çok önem verildiğini gördüm. Elektroterapide daha önce denemediğimiz ajanları denedik, başka bir dersimizin planında havuz ve sauna dahi vardı. Teorik olarak da çok güler yüzlü hocalardan çok değerli bilgiler edindik. Üniversiteyi, seçimlerinize eklemenizi kesinlikle tavsiye ediyor, ek olarak eğer Erasmus deneyimini yaşama fırsatını bulursanız İngilizce seviyeniz, yolculuk endişeleriniz gibi küçük detaylara takılıp, belki de hayatınızı etkileyecek bu deneyimi kaçırmamanızı öneriyorum."

 

 

 

“Hello, this is Ayşe Eda Carreira and Bruno Carreira from Portugal. The Intensive Programme in 2013 in Holland, gave us perspective on how other countries are dealing with their cases, what kind of options they have and their experiences with neurological rehabilitation. There were both theory lessons and practical lessons where we were given a few cases and we had to apply the theory we had just learnt to the case in hands. On top of that, they provide us contact with their reality, in terms of rehabilitation, by taking us to a nursing home that uses technology for rehab and an institution that promoted sports for people with mobility impairments or other neurological issues. These realities allowed us to apply new knowledge and have a new way of looking over our cases when we started working, allowing us to understand in which areas physiotherapy in our country is superior and in which areas are lacking some intervention.  On top of that, we ended up creating bonds with physiotherapists from other countries, some of which are still intact after 8 years that have passed. Above all, we found love, found each other ??''

 

 

Hi, It’s Numan Yener. I have been at Lithuanian Sports University for 4 months in 2016. No worries about the cold weather because people make it so warm for us. I had many friends from all over Europe, we had many unforgettable memories. Also, I found both internship and lecture opportunities during my Erasmus period. Erasmus was a great chance to improve both my career and English. 

 

Merhaba, ben Gülben Çelik. 2020 bahar döneminde, Erasmus programı ile lisans eğitimimin son dönemini Kalisz/Polonya’da tamamladım. Pandemi dönemine denk geldiği için, yurdun içinde fazla vakit geçirdik ve bu durum bizi birbirimize daha çok yakınlaştırdı. Dilimi daha çok geliştirmemin, farklı kültürlerden kendime daha fazla bilgiler katmamın sebebi oldu. 

Kalisz küçük ama Polonya’nın en eski şehirlerinden biri. Kısa sürede tüm şehri ezberlemiş, artık orayı kendi şehrim gibi hissetmeye başlamıştım. Fırsat bulduğumuz her an şehrimizi ve Polonya şehirlerini gezdik. Dönmeden önce de Prag ve Bratislava’ya gittik. Hiç ayrılmak istemediğim şehirlerdi. 

Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi Polonya’da spor ile birlikte veriliyor. Onlar için rehabilitasyondan ziyade egzersiz daha ön planda. Bizim ikinci sınıf dersimiz olan Elektroterapi orada, biz son sınıf öğrencilerine veriliyor. Çoğu derste teorik kısım az tutuldu, pratik fazlaydı. Hoca ile sauna ve havuza gitmek dahil  ??

Polonlar yardımsever insanlar ve Türkleri seviyorlar. Ülkede her şey sistemli olduğu için ulaşım vs gibi konularda sıkıntı çekmedik. Çoğunlukla tren kullandık şehirlerarası ulaşımda. Trenle ilk defa Polonya’da yolculuk yaptım ve çok sevdim. 

Ülkeme döndükten sonra oradaki arkadaşlarımızla bağımızı koparmadık. Pandeminin en faydalı kısmı bu olmuştu. Orada bir ailem olmuştu. Şimdi bile Kalisz başka bir ülke gibi gelmiyor, evim gibi hissediyorum. İnsanları birbirine bağlayan, insanı bir yere bağlayan şey dil, din değilmiş. Kendini özgür hissettiği, anladığı ve anlaşıldığı yermiş. Umarım gitmek isteyen herkese güzel bir deneyim yazısı olmuştu



Ben Muhammed Furkan Akınay. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi 2018 yılı mezunyum. Üniversite hayatımın 8. yarıyılını Polonya’nın Kalisz şehrindeki PWSZ Üniversitesi‘nde geçirdim. Buraya geldiğimde beni en çok etkileyenin doğa olduğunu söyleyebilirim. Şubat 16‘da Polonya’ya gelmiştik ve ilk günler genel olarak etrafı tanıma ile geçti. İlk başlarda endişeli olsam da farkında olmadan buraya ve insanlarına alıştım. Öğretim üyeleri ve yanında staj yaptığm fizyoterapisler bize son derece toleranslı davrandılar. Erasmus’un farklı ülkeleri görüp seyahat etmek için bir fırsat olduğunun bilincindeydiler ve bizi bu konuda desteklediler. Seyahatlerimizi derslerimize göre ayarladığımız için dersleri kaçırmadık ve dersler hiçbir zaman bizi zorlayacak düzeyde olmadı. Ödevleri tamamlamamız yeterliydi. Yurtta kaldığımız için diğer Erasmus öğrencileriyle bir aradaydık. Café kültürleri pek olmasa da partilerine mümkün oldukça katıldık ve çok keyif aldık. Uygun saatler buldukça trenle Polonya’nın büyük şehirleri olan Krakow, Varşova ve Wroclaw’a gittik. Yaptığım staj hareketliliği sayesinde bu kadar gezi ve eğlencenin yanında pratik yönden mesleğimden de geri kalmadım. Tabii bunda bilgi alışverişin açık ve benim mesleki yeterliliğime inanan başfizyoterapistin rolü, 3.5 sene boyunca alanlarında uzman ve deneyimli öğretim üyesi/görevlisi hocalarımın rolü kadar olmasa da, büyüktü.
Venedik, Floransa, Roma, Milano, Barselona, Stockholm, Budapeşte, Berlin, Dortmund, Kiev, Amsterdam, Rotterdam’ı gezme ve oradaki insanlarla kaynaşma  fırsatım oldu ki daha ilerikii zamanlarda beni tekrar Avrupa ülkelerinde birinde Erasmus+ EVS (Avrupa Gönüllük Hizmeti) yapmaya iten en büyük etken de buraları görmem kültürleri tanımam oldu. Biz gençler için yurtdışını görme fırsatının maalesef bu kadar kısıtlı olduğu ülkemizde, Erasmus+ projeleri çok önemli bir yere sahip. Şu an benim deneyim yazımı okuduğuna göre sen de bir Erasmus+ projesine katılacaksın veya katılma niyetindesin, stresli bir evrak işleri süreci sonrası unutamayacağın bir deneyim seni bekliyor.

 
Muhammed Furkan Akınay

 

Hi, my name is Şevval Aliş. I am studying physiotherapy and rehabilitation at Bolu Abant İzzet Baysal University. I applied for Erasmus at the beginning of my second year and I was eligible to go in spring semester. I went to Poland and I studied at Kalisz University.

At first, I was very scared and worried both in terms of understanding the lessons and because I was going to go a completely different country on my own. When I went to Poland, I both improve myself academically and learned new things about physiotherapy, and also saw different cultures with other students from different countries. All of our teachers at Kalisz University were very nice and helpful. We learned our subjects both theoretically and practically.

I also got the chance to travel different countries. I went to Germany, Austria, Hungary, Italy and France. At the end of my mobility, I learned many new things and felt more confident and happy. I am so glad that I did something like this.

Şevval ALİŞ

          

 

 

ERASMUS Tecrübeleri

Erasmus+ Toplumsal Gönüllülük Projeleri kapsamında önce Bulgaristan ardından Çekya'ya giden ve bağlı olduğu ekip ile birlikte engelli çocuk ve yetişkin bireylere yönelik sosyal aktivite programına katılan 4. sınıf öğrencimiz Rümeysa Tüken, FTR Topluluğunun 02.04.2020 tarihinde düzenlemiş olduğu online aktivitede yaşadığı tecrübelerini anlattı. Program hakkında bilgi veren öğrencimiz, kendisi gibi yurt dışında deneyimler yaşamak isteyen arkadaşlarına yol göstermek istediğini ve merak edilen konularda yardımcı olabileceğini ifade etti. Fakültemiz ve Bölümümüz Uluslararası İlişkiler Koordinatörü Doç. Dr. Şebnem Avcı, üniversite eğitiminde yeni tecrübeler edinip farklı kültürler tanımanın önemine değinerek özellikle toplum sağlığını geliştirici faaliyetlere katılmanın fizyoterapistlik mesleği için de ne denli önemli olduğunu vurgulayarak öğrencimize ve katılımcılara teşekkür etti. Öğrencimizin sunumunu bu linke tıklayarak görüntüleyebilirsiniz.